همه چیز از همه جا

هر چیز خواندنی

همه چیز از همه جا

هر چیز خواندنی

خانه ای ایمن از سرقت

خانه ای ایمن از سرقت

 

پلیس 110 هر 10 دقیقه یک گزارش مبنی بر یک سرقت خانگی دریافت می کند. شاید متن فوق آگهی تبلیغاتی یک شرکت تولید کننده سیستم های حفاظتی باشد که در روزنامه ها و مجلات به چاپ می رسد. البته آنها این مسئله را برای ترغیب بیشتر مشتری ها به خرید محصولاتشان عنوان می کنند. با این وجود حفظ امنیت خانگی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و کارهایی هست که با انجام دادن آنها می توانید از دزدی های خانگی جلوگیری بعمل آورید و امنیت و آسایش را به خانه خود دعوت کنید.

هر خانه ای در معرض سرقت قرار دارد

در نظر داشته باشید که هر کسی می تواند قربانی سرقت و دزدی شود و شما هم از این امر مستثنی نیستید. به همین دلیل تحت هر شرایطی می بایست امنیت خانه خود را حفظ کنید چراکه در صورت بروز هر گونه سرقت مطمئناً آرامش ذهنیتان برای مدت ها از بین خواهد رفت.

مجرمان چون مسلح هستند تهدید به صدمه زدن و کشتن خانواده کرده و بعد به راحتی کلیه وسایل خانه را می ربایند.  قرار دادن زنجیر در پشت درب ورودی از ورود آنها به داخل خانه جلوگیری بعمل می آورد.

ایمنی خانه را حفظ کنید

زمانیکه از خانه بیرون می روید از بسته بودن درب ها و پنجره ها اطمینان حاصل کنید. اگر تمایل به باز گذاشتن پنجره ها دارید، حتماً برای پنجره ها حفاظ در نظر بگیرید. بهتر است از حفاظی استفاده کنید که بر روی دیوارنصب می شود نه پنجره؛ این نوع حفاظ ها دارای ایمنی بالاتری هستند.

استفاده از زنجیر شب بند برای پشت در

برخی از سارقین، گروگانگیر هم هستند و زمانی وارد خانه می شوند که همه اعضای خانه در منزل به سر می برند. این سارقان حرفه ای ساکنان را گروگان گرفته و با به کار بردن ابزار تهدید و ارعاب کنترل امور را بدست می گیرند. مجرمان چون مسلح هستند تهدید به صدمه زدن و کشتن خانواده کرده و بعد به راحتی کلیه وسایل خانه را می ربایند.  قرار دادن زنجیر در پشت درب ورودی از ورود آنها به داخل خانه جلوگیری بعمل می آورد.

استفاده از چشمی

اگر روی درب چشمی داشته باشید می توانید ببینید چه کسی در حال در زدن است و اگر ناشناس بود و یا به او مشکوک شدید می توانید در را باز نکرده و به سرعت با پلیس تماس حاصل کنید.

برای سارقین مخفیگاه درست نکنید

بوته ها و شمشادهای انبوه بهترین مکان برای مخفی شدن هستند. بوته های اطراف محوطه ورودی را هرس کنید و اجازه ندهید بیش از اندازه رشد کنند. بوته ها و درختچه های پر شاخ و برگ بهترین جا برای مخفی شدن سارقان هستند.

سرقت

سنسور هشداردهنده درب و پنجره

اگر احساس می کنید خانه تان در معرض سرقت قرار گرفته است، بی تردید یکی از این کیت های هشدار دهنده را خریداری کنید. این محصول قیمت بالایی ندارد، با باتری کار می کند، و دارای زنگ خطری است که اگر پنجره و درب باز و یا شکسته شود زنگ آن به صدا در می آید.

وانمود کنید همیشه یک نفر در خانه هست

اگر قرار است به مسافرت بروید و یا برای چند روز در خانه نیستید، یکی از این تایمر های ارزان قیمت را خریداری کنید. این تایمر ها با توجه به زمانیکه برایشان تعیین می کنید وسایل برقی را به صورت اتوماتیک روشن و خاموش می کنند. آنها را به چراغ اتاق ها، رادیو و تلویزیون وصل کنید تا در طول شبانه روز این وسایل روشن و خاموش شوند.

بهتر است از حفاظی استفاده کنید که بر روی دیوارنصب می شود نه پنجره؛ این نوع حفاظ ها دارای ایمنی بالاتری هستند.

با همسایگان خود ارتباط دوستانه برقرار کنید

همسایه ها می توانند زمانی که شما در خانه نیستید مراقب اوضاع باشند. یک سگ کوچک هم می تواند نگهبان خوبی باشد و با پارس کردن دیگران را متوجه اوضاع کند.

نصب دوربین های مدار بسته

دوربین های حفاظتی در هر کجای خانه نصب می شوند. می توانید آنها را به کامپیوتر شخصی خود وصل کرده و حتی زمانیکه در خانه نیستید نیز آنها را چک کنید.

هشدار

اگر وارد خانه شده و متوجه سرقت شدید سریع از خانه خارج شوید و با پلیس تماس بگیرید.

 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد