همه چیز از همه جا

هر چیز خواندنی

همه چیز از همه جا

هر چیز خواندنی

یازده مکان مخفى در خانه براى انبار کردن وسایل

یازده مکان مخفى در خانه براى

 انبار کردن وسایل

 

هر خانه اى ظرفیت هایى براى انبار کردن وسایل خارج از انبارى رسمى و شناخته شده دارد که معمولاً به طور کامل و بهینه مورد استفاده قرار نمى گیرند.

این فضاها را در خانه خود کشف کنید واز آنها استفاده کنید. مثلاً :

1 - از اختلاف سطح هاى باریک میان دو دیوار یا فاصله بین دیوارها براى ساختن یک رخت آویز زیبا استفاده کنید و لباس هایى را که کمتر مورد استفاده قرار مى گیرند در آنها انبار کنید.

2 - در فاصله بین کف اتاق ها و کمدها، کشوهاى باریکى بسازید که براى قرار دادن اشیاى شکستنى و با ارزش مانند سینى ها و دیس هاى چینى مناسب باشند. حوله ها و ملافه ها و نیز لباس هاى زیر را نیز مى توانید در این کشوهاى باریک بگذارید. این کشوها را مى توانید به سادگى با فشار پا ببندید.

3 - فضاى خالى بالاى کابینت آشپزخانه را تا سقف ادامه دهید. در بسیارى از آشپزخانه ها بخش بالاى کابینت ها بدون استفاده رها مى شود. مى توانید بخشى از وسایل آشپزخانه را که به ندرت مورد استفاده قرار مى گیرند در این کابینت اضافى جاى دهید.

4 - تعداد زیاد کتاب ها و مجلات بخصوص در خانه ها و آپارتمان ها مى تواند مشکل آفرین باشد. اگر کمدهایى در خانه دارید که از عمق مناسبى برخوردارند مى توانید قسمت عقبى آنها را با یک دیوار کاذب جدا کنید و به عنوان کتابخانه یا محل قرار دادن مجلات مورد استفاده قرار دهید.

5 - فضاهاى خالى ما بین کابینت ها و نیز داخل آنها را با استفاده از وسایل مناسب تجهیز کنید تا از فضاى موجود بیشترین استفاده عملى را کرده باشید. مثلاً به جاى این که ادویه را در ظروف تزیینى بریزید که باید آنها را در کنار هم چید و در معرض نمایش گذاشت، مى توانید از ظروفى استفاده کنید که بتوانید آنها را روى هم بچینید. یا در مورد کابینتى که در آن بشقاب ها و چنگال ها را قرار مى دهید مى توانید به جاى چیدن آنها، از سبدهاى تقریباً مسطح و نیز طبقه هاى کشویى استفاده کنید.

در مورد گوشه ها که در اغلب موارد بلا استفاده رها مى شوند مى توانید از تجهیزات مثلثى شکل استفاده کنید و وسایل مورد استفاده روزمره مانند نمک پاش را در آنها بچینید.

6 - از فضاى زیر پله ها غافل نشوید و با استفاده از پرده هاى رنگین یا یک در ِ مناسب از آنها براى انبار کردن وسایل بخصوص مواد غذایى خشک مانند روغن و برنج استفاده کنید.

7 – در باره شیوه بهره بردارى فعلى خود از فضاهاى موجود تجدید نظر کنید. آیا واقعاً نحوه چیدن مبلمان و اثاثیه و وسایل بخصوص در آشپزخانه به بهترین شکل انتخاب شده است؟ در بسیارى از موارد با یک تجدید نظر ساده فضاى بیشترى براى قرار دادن وسایل اضافى خود در سرتاسر منزل خواهید یافت.

8 - کمدهاى لباس را به عنوان مهمترین عنصر انبار کردن در خانه ها در نظر مى گیرند. به جاى این که در اتاق ها کمدهاى کوچک بسازید سعى کنید کمدهایى بسازید که تا سقف ادامه داشته باشند و صد البته درهاى آنها نیز به همان میزان مرتفع باشند. جاسازى کشوهاى متعدد در سایزهاى مختلف، ظرفیت کمدها را افزایش مى دهد و نظم و ترتیب بیشترى ایجاد مى کند. همچنین تمهیداتى بیندیشید که بتوانید در کمدها وسایل بزرگ و حجیم مانند بالش ها را نیز جاى دهید.

9 - حالا دیگر نوبت پارکینگ است. وسایل و تجهیزات اتومبیل ها معمولاً جاى زیادى مى گیرند با این حال حتماً خواهید توانست فضایى براى انبار کردن ابزار آلات ایجاد کنید. از کابینت هاى دست دوم مى توانید براى این منظور استفاده کنید اما هنگام نصب کردن توجه داشته باشید که ارتفاع اتومبیلى که در جوار آن پارک خواهد شد چقدر است. کابینت هاى دَردار مطلوب تر هستند چون به این ترتیب وسایل آن بر روى اتومبیل سقوط نخواهد کرد.

10 - در بسیارى از خانه ها در انتهاى راه پله ها یا در ابتدای آنها اتاق کوچکى تعبیه شده است که براى انبارى استفاده مى شوند. اگر اشیاى اضافى را به داخل آنها پرتاب کنید و آنها بدون نظم و ترتیب و روی هم انباشته شوند(مثل کمد آقای ووپی) یقیناً به زودى فضاى داخل آن با وسایل شما که به احتمال زیاد دیگر قابل استفاده نخواهند بود اشغال خواهد شد. اگر قفسه هاى کوچک در آنها تعبیه کنید و در کار انبار کردن وسایل، از نظم و ترتیب پیروى کنید احتمالاً همین فضاى کوچک براى مدت هاى طولانى خواهد توانست نگرانى شما براى یافتن مکان مناسب براى انبار کردن وسایل اضافى را از بین ببرد.

11- سعى کنید به هنگام تهیه مبلمان و وسایل چوبى منزل از مواردى استفاده کنید که داراى کشو یا کمدهاى کوچک باشند. مثلاً اگر تختخواب فرزند شما داراى یک کشو در زیر و یک کمد کوچک در بالاى آن باشد دیگر مشکل «ملافه ها را کجا بگذارم» نخواهید داشت.

 

ورود آقایان ممنوع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد