همه چیز از همه جا

هر چیز خواندنی

همه چیز از همه جا

هر چیز خواندنی

رنگ عینک آفتابی برای زنان و مردان

 رنگ عینک آفتابی برای  

زنان و مردان 

 

یک اپتومتریست گفت: آسیب وارده به چشم در اثر نور منعکس شده به وسیله برف، دو برابر صدمات ناشی از تابش نور خورشید است. رودابه رحمنی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، با بیان اینکه برف مثل آیینه عمل می‌کند، اظهار کرد: نورخورشید به صورت یک سویه و فقط از منبع خورشید به چشم‌ها می تابد. اما در هوای برفی، نور ناشی از تابش خورشید دوباره از زمین بازتاب می‌شود، لذا در چنین مواقعی نور دو بار انعکاس یافته و به چشم‌ها می‌رسد.

 

وی با بیان این که بدین ترتیب هر عارضه‌ای که در اثر تابش نورخورشید به چشم ها بروز می‌کند، در فضاهای پوشیده از برف به میزان دو برابر است، اظهار کرد: این عوارض می‌تواند به صورت آب مروارید، التهاب ملتحمه چشم و یا مشکلاتی در شبکیه، خود را نشان دهد.

 

مسئول جامعه اپتومتری زنجان ضمن تأکید بر ضرورت استفاده از عینک آفتابی در زمستان همچون تابستان، تصریح کرد: اشعه ماوراء بنفش خورشید، موجب وارد آمدن آسیب‌های جدی به بافت چشم می‌شود که با انتخاب یک عینک مناسب، می‌توان از بروز این صدمات جلوگیری کرد.

 

رحمنی با تأکید بر لزوم تهیه عینک آفتابی استاندارد و مناسب، یادآور شد: فرم عینک باید در اندازه‌ای باشد که حدقه چشم‌ها را به طور کامل پوشش دهد، همچنین استفاده از آن در بینایی یا تشخیص رنگ‌ها اختلال ایجاد نکند.

 

وی با بیان اینکه بهتر است در انتخاب عینک از اپتومتریست یا چشم پزشک کمک گرفته شود، افزود: عینک‌های آفتابی با رنگ قهوه‌ای برای زنان و رنگ خاکستری برای مردان مناسب‌تر است؛ چرا که هماهنگی بیشتری با سلولهای چشمی آنها دارد.

 

این اپتومتریست خاطرنشان کرد: همچنین اندازه عینک آفتابی نیز باید متناسب با صورت هر شخص انتخاب شود تا پوشش مناسبی را در برابر نور داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد