همه چیز از همه جا

هر چیز خواندنی

همه چیز از همه جا

هر چیز خواندنی

مغز به تعطیلات می رود!!

مغز به تعطیلات می رود!!

یک روانپزشک آمریکایی تاکید کرد:مغز انسان به تعطیلات احتیاج دارد و فراغت موقت از کار برای مغز حیاتی است.به گفته این محقق روانپزشکی،رفتن به تعطیلات و استراحت و فراغت از کار برای مدتی کوتاه فقط جنبه سرگرمی و تفریح ندارد بلکه برای سلامت مغز و بهداشت روانی بسیار مهم است. دکتر مونرو کولوم،استاد روانپزشکی در دانشگاه مرکز پزشکی تگزاس در این باره گفت:یک مقدار استرس به مردم کمک می‌کند که پروژه‌های کاری خود را پیش برده و به انجام برسانند اما وقتی این استرس زیاد از حد شود می‌تواند در عین حال واکنش ها و آثار منفی روانشناسی بر جای بگذارد و در نتیجه منجر به بروز بیماری شود.
دکتر کولوم می‌گوید:ورزش،رژیم غذایی سالم و مناسب و خواب کافی در حفظ سلامت و کارایی مغز بسیار مهم هستند اما علاوه بر اینها انسان نیاز دارد که مدتی از کار دست بکشد و به اصطلاح به مغز خود مرخصی دهد تا مدتی در حالت استراحت قرار بگیرد.
دکتر کولوم در بیانیه‌ای اظهار داشت: مغزهای ما به استراحت احتیاج دارند.در طول این زندگی پرمشغله و پر از اطلاعات دائما بر ذخیره اطلاعاتی مغز افزوده می‌شود و بار اطلاعات در ذهن زیاد می‌شود. استراحت و تعطیلات به مغز امکان می‌دهد که این بار اطلاعاتی را پشت سر بگذارد و با انرژی تازه و مفید برای از سرگیری کار و تلاش آماده شود که البته این امر به حفظ سلامت مغز کمک می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد