همه چیز از همه جا

هر چیز خواندنی

همه چیز از همه جا

هر چیز خواندنی

خانواده ام اصرار دارند ازدواج کنم، اما خواستگار خوبی ندارم

خانواده ام اصرار دارند ازدواج کنم، اما خواستگار خوبی ندارم

دختری ۲۰ساله و مشغول به تحصیل هستم، اما متاسفانه خانواده ام مرا از درس خواندن منع می‌کنند و تنها فکرشان ازدواج من است اماخواستگار مناسبی ندارم.
مشاور:
 دوست محترم در بیشتر مواقع در امر ازدواج، چالش هایی بین افراد و خانواده هایشان در موضوعات مختلف وجود دارد. مسئله ای هم که شما به آن اشاره می کنید یکی از مسائل رایج بین برخی خانواده ها و فرزندشان است. این که خانواده شما اصرار به ازدواج شما دارند احتمالا دلایلی دارد که حتما باید بررسی شود. اما با توجه به اینکه دلایل اصرار خانواده شما به ازدواج را نمی دانیم تا راه حل های مناسب را بیابیم، سعی می کنیم ماجرا را از طرف دوم که خود شما هستید، نگاه کنیم.

اجبار در انتخاب همسر مشکلی را حل نمی کند
نکته بسیار مهمی که گاهی از طرف خانواده ها و گاهی هم از طرف فرزندان نادیده گرفته می شود، این است که ازدواج، انتخابی است که در درجه اول، مربوط به دختر و پسر است. یعنی این که در ابتدایی ترین گام که تعیین زمان و وقت ازدواج است هیچ کسی به جز خود شما نمی تواند آن را به درستی تشخیص دهد. در حالتی که اجبار والدین وجودداشته باشد فرزند مجبور می شود بخشی از اهداف زندگی اش را به خاطر ازدواج قربانی کند. متاسفانه ازدواجی که دارای هر نوع تحمیلی باشد دارای احتمال بالایی از شکست خواهد بود .

بی احترامی هرگز
واقعیت این است که مطرح کردن خواسته هایمان به معنای بی‌احترامی به خانواده نیست آن هم در مسئله مهمی مثل ازدواج. اگر از خودتان و تصمیمتان مطمئن هستید با رعایت احترام و محبت نسبت به خانواده خواسته های خودتان را مطرح کنید و دلایل تمایل نداشتن به ازدواج با خواستگارهای فعلی تان را به آن ها بگویید و در مقابل، دلایل آن ها برای ازدواج کردن را هم به خوبی بشنوید و بررسی کنید. به طور قطع والدین تنها خوشبختی فرزندشان را می خواهند، در بیشتر مواقع اختلاف نظری که بین فرزندان و خانواده ها پیش می آید، حاصل نبود فهم یا ذهنیت مشترک آن ها نسبت به موضوع ازدواج است.

همه مسئول انتخاب خود هستند
باید به این امر کلی نیز توجه داشت که هر کدام از ما در شرایط متفاوت برای هر انتخابی که انجام می دهیم باید آگاهانه و با پذیرش مسئولیت نسبت به انتخاب خود، بهای آن را هم بپردازیم. ممکن است ما با هر انتخاب خود بخشی از گزینه انتخابی دیگر را از دست بدهیم، بر این اساس، انتخاب باید آگاهانه، مبتنی بر مشورت و پس از بررسی های همه جانبه و با پذیرفتن مسئولیت آن انجام شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد