همه چیز از همه جا

هر چیز خواندنی

همه چیز از همه جا

هر چیز خواندنی

7روزهفته و7راه برای نظم بخشیدن به خانه

7روزهفته و7راه برای نظم بخشیدن به خانه

ساده ترین راه این است که ساعت را به عقب بکشانید.
یک هفته را به نظم دادن کارهایتان اختصاص دهید و ببینید چگونه زندگی تان را تغییر می دهد. اگر هفت روز متوالی خیلی زیاد است و برای تمیز کردن خیلی زود است، شنبه های هر هفته به کارهایتان رسیدگی کنید.
 

شنبه:

جعبه داروهایتان را مرتب کنید: جعبه داروهایتان را طبق داروهایی که دکتر برایتان تجویز کرده مرتب کنید. داروهای تاریخ گذشته را دور بریزید و لوسیون ها و لوازم آرایش هایی را هم که چندماهی است از آنها استفاده نکرده اید را دور بریزید.
 

یکشنبه:

میز آرایشتان را مرتب کنید: همه وسایل مانند هم را در یک طبقه بگذارید. مثلا حوله ها را داخل یک طبقه بگذارید و آنها را برحسب شکل و ظاهرشان بچینید. لیف حمام، حوله حمام، و... را هم به همین ترتیب بچینید. لباسهای کهنه تان را از لباسهای نو جدا کنید. همه وسایل آرایش مو مانند سشوار، اتوی مو، بابیلیس را در یک طبقه کمد بگذارید و لوازم آرایشتان را هم درطبقه دیگر.
 
 
دوشنبه:

صندوق ایمیل های دریافتی تان را تمیز کنید: پوشه های الکترونیکی تان را بر حسب تماس ها، پروژه ها و ملاقات هایتان تنظیم کنید. آنها را به ترتیب حروف الفبا مرتب کنید سپس ایمیل هایتان را داخل پوشه های مناسب خودش بگذارید یا آنها را پاک کنید. این کار به شما کمک می کند در آینده و در مواقع لزوم راحت تر بتوانید از آنها استفاده کنید و فقط به یک کلیک نیاز دارد.
 

سه شنبه:

کابینت های شلوغ آشپزخانه را منظم کنید: دو جعبه مقوایی بردارید. وسایلی را که زیاد استفاده نمی کنید داخل آن و در قسمت انتهایی جعبه بگذارید. به جای آن، قوطی چای، قند و شکر و وسایلی که مورد نیازتان است را داخل کابینت بگذارید. قوطی هایی که بی استفاده هستند را دور بریزید. حبوبات، آرد و شکر را داخل قوطی های پلاستیکی شفاف بریزید تا آنها را تازه نگه داشته و از هرگونه حشره ای به دور باشند.
 
 
چهارشنبه:

جاکفشی را تمیز کنید: کفش هایتان را جفت کنید و در کمدتان بگذارید. وسایل ورزشی تان را هم داخل سبد چوبی بزرگی گذاشته و آن را داخل پارکینگ بگذارید. کتانی های به درد نخورتان را هم دور بریزید. وسایل مانند هم مثل چترهای مختلف را که به صورت فصلی استفاده می شود را داخل یک جعبه قرار دهید.
 

پنج شنبه:

اعضای خانواده را انتخاب کنید و برای هر کدام از آنها برنامه بریزید: برنامه تمیز کردن هفتگی و ماهانه تان را تنظیم کنید و برای هر یک از اعضای خانواده وظیفه ای مشخص کنید. آنها را تشویق به انجام این کار کنید: مثلا امروز به نظافت خانه می رسیم هفته دیگر پارک می رویم. کارها را بین اعضای خانواده تقسیم کنید: جارو کردن، گردگیری کردن، لباس شستن و دور ریختن روزنامه های تاریخ گذشته. بعداز ظهر که کارها تمام شد استراحت کنید.
 

جمعه:

برای لذت بردن از تعطیلات برنامه ریزی کنید: تمام امروز مختص شماست. موسیقی مورد علاقه تان را گوش دهید. در یک لیست موارد مورد نیازتان را یادداشت کنید: کتاب، مجله، فیلم، رستوران هایی که دوست دارید بروید، حتی تماس با دوستان قدیمی تان را یادداشت کنید. دوستان و مکان هایی که دوست دارید ببینید را یادداشت کنید. سپس تقویم را بردارید و طبق تقویم برنامه ریزی کنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد