همه چیز از همه جا

هر چیز خواندنی

همه چیز از همه جا

هر چیز خواندنی

اشکال الماس (diamonds shapes)

اشکال الماس (diamonds shapes)

 

 

از نظر اغلب مردم مدل کلاسیک الماس، جواهر گرد و سفید با درخششی خیره کننده است کخ چشم ها را می فریبد.
می توان گفت هم آری، هم نه. الماس ها، کریستال های طبیعی در اشکال و اندازه های گوناگون هستند که در طول میلیونها سال بر روی زمین پدید آمده اند.
هنر و ابتکار جواهرسازان این کریستالها را به جواهراتی با زیبایی خارق العاده و باور نکردنی تبدیل می کند.

- الماس های گرد (Round Diamonds)  برلیان
این شکل الماس، استاندارد آن در میان اشکال گوناگون است و نزدیک به 75% الماس های فروخته شده را شامل می شود. الماس گرد، 58 سطح برش دارد که بین تاج، کمر و پایه آن تقسیم شده اند. با فرمولی دقیق تا به نهایت درخشندگی آتشین برسد.
- الماس بیضی شکل (Oval Diamonds)  اوال
این نوع الماس، طرحی کاملاً متقارن و معمولی بین خانم های با دستان کوچک یا انگستان کوتاه می باشد. حالت کشیده آن باعث می شود تا انگشتان بلندتر به نظر برسند.
- الماس مارکیز (Marquise Diamonds)
این نوع الماس، مدلی کشیده با انتهای زاویه دار، الهام گرفته شده از لبخند گیرای مادام مارکیز ...... به سفارش پادشاه آفتاب لویی چهاردهم که می خواست الماسی مانند آن داشته باشد. این الماس به صورت تک نگین و یا همراه با الماس های کوچکی که آنرا احاطه کرده اند، بر روی پایه قرار می گیرد.
- الماس گلابی شکل (Pear Shaped Diamonds)
این شکل الماس، تلفیقی است از فرم بیضی و مارکیز، بیشتر شبیه قطره اشکی براق می باشد. این مدل هم از آن دسته الماس ها می باشد که برای هماهنگ شدن دستانی با انگشتان کوتاه و یا متوسط و نگین طرتحی شده اند و معمولاً بر روی پایه آویز و یا گوشواره زیبا می شوند.
- الماس قلبی (Heart Diamonds)
این نوع الماس سمبل نمادی از عشق می باشد. اساساً الماسی است گلابی شکل با یک شکاف در قسمت بالای آن.
در این نوع الماس، مهارت برش دهنده زیبایی برش را نمایان می کند.
- الماس با برش زمردی (Emerald Cut Diamond)
این نوع الماس، شامل مستطیلی با گوشه های بریده شده می باشد. این مدل به عنوان برش پله ای شناخته می شود، زیرا صفحات متحدالمرکز تخت آن، حالت پلکانی را در خاطر تداعی می کنند.
از آنجایی که عیوب نگین و رنگ نامرغوب در این برش بیشتر مشخص می شوند، این زحمت را به خود بدهید و سنگی با رنگ و شفافیت عالی انتخاب کنید.
برش پرنسسی (Princess Cut Diamond)
یک طرح چهارگوش مربع یا مستطیل با تعداد زیادی وجوه براق است. این مدل برش نسبتاً جدید بوده و اغلب بر روی پایه های تک نگین حلقه نامزدی استفاده می شود. این نوع برش متناسب با دستانی با انگشتان بلند و معمولاً با سنگ های مثلثی شکل که در اطرافش قرار می گیرد، متناسب می شود.
برای درخشندگی بیشتر این نگین، لازم است تا سنگ عمق کافی داشته باشد، بنابراین وزن بیشتری را طلب می کند.
- الماس مثلثی (Trilliant Diamonds)
این طرح مثلثی با درخشندگی آتشین و فوق العاده است و اولین بار در آمستردام ساخته شد. طرح اصلی به طبیعت الماس و سلیقه شخصی فرد برش دهنده بستگی دارد و می تواند به شکل سنتی مثلث با گوشه های زاویه دار و یا یک مثلث گرد شده شامل 25 زاویه بر روی تاج، 19 زاویه بر روی کمر و پایه ای صیقلی شده باشد.
- الماس برش رادیانت (درخشنده) (Radiant Cut Diamonds)
این شکل الماس به صورت مربع یا مشتطیل بوده و تلفیقی است از شکوه طرح زمردی و درخشش الماس گرد.
در این نوع تراش 70 زاویه وجود دارد که تاثیر و شدت انعکاس نور ار به بالاترین حد ممکن می رساند به همین دلیل نیازمند آن است تا وزن بیشتری داشته باشد تا عمق لازم را برای این تراش داشته باشد.
- الماس برش کوسنی یا کاشن (Cushion Cut Diamond)
این مدل نگین دارای قدمت زیادی بوده و ترکیبی از برش قدیمی معدنی. برشی عمیق و با زاویه های بزرگ و برش مدرن بیضی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد