همه چیز از همه جا

هر چیز خواندنی

همه چیز از همه جا

هر چیز خواندنی

کنترل ذهن خود چگونه است ؟

کنترل ذهن خود چگونه است ؟


انسان، ترکیبی از بدن، ذهن و روح است. ذهن و بدن به هم وابسته هستند. ذهن چیزی جز فکرها نیست و فکر ها در رابطه با گذشته و حال هستند. وقتی در حال حاضر هستیم ذهن صفر است. ما فکر های زیادی در طول روز داریم. چرا باید فکرهایمان را منترل کنیم؟ فکر، ساختار اساسی عمل است. هر کاری شکل فیزیکی یک فکر است. افکار، اعمال را شکل میدهند و اعمال منجر به نتیجه میشوند. اگر ما میخواهیم نتایج خوبی در زندگی داشته باشیم، ابتدا باید فکر هایمان خوب و واضح باشند.

غذاها، نقش بسیاز مهمی در زندگی ما ایفا میکنند. Sattva (خلاق، پاک، هماهنگ)، rajas (محرک) و tamas (ساکن،کهنه) سه غذای واجد شرایط هستند. rajas ، به طبع متبکر دامن میزند،تند، چرب، روغنی، و غذاهای rajas هستند. Tamo  ، تنبلی را افزایش میدهد، ترس و بی مسئولیتی را بیشتر میکند و همچنین به غذاهای مانده و کهنه شده مدت طولانی نگه داری شده هم tamas میگویند. ویژگی ، Satva  تفکرات مثبت، عشق صلح آمیز و مسئولیت پذیری را افزایش میدهد. غذاهای تازه، آبدار و سبزیجات که خوشبو هستند و طبیعی، غذاهای مناسبی برای ما هستند.

ذهن، دشمن ما نیست، دوست ماست. وسعت نظر در تفکرات، ذهن مارا به جای بیرون بردن به داخل متمرکز میکند. بینی، چشم، گوش، زبان و پوست پنج منبع دریافت اطلاعات خارجی هستند. وقتی این پنج حس را از اطلاعات خارجی بیرون بکشیم و وسعت نظرداشته باشیم، کم کم ذهن ما با ما همراه خواهد بود. Bhagavan Sri Krisha  میگوید تمرین و مهربانی و شفقت ذهن ما را تحت کنترل خودمان نگه خواهد داشت.

میتوانید از روش های زیر برای کنترل ذهن استفاده کنید:

برای زندگیتان برنامه داشته باشید

هر وقت با یک رخداد برنامه ریزی نشده مواجه شدید، فرایند برنامه ریزی را ادامه دهید.

یاد بگیرید که فورا بتوانید خود را آرام کنید و شروع علامت های عصبانیت و ترس را تحمل کنید.

تمرین نفس کشیدن را یاد بگیرید

هر وقت فراغت داشتید، عقل سلیم خود را روی افکارتان متمرکز کنید.

به افکار مثبت اجازه بدهید ذهنتان را تصرف کنند.

به خودتان ایمان داشته باشید که میتوانید با هر مشکلی مقابله کنید.

منظره های خوب ببینید و موسیقی های خوب گوش بدهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد