همه چیز از همه جا

هر چیز خواندنی

همه چیز از همه جا

هر چیز خواندنی

غیرفعال کردن آپدیت ویندوز

غیرفعال کردن آپدیت ویندوز


http://cld.persiangig.com/preview/G68H3Q2cn6/157300-600x350.jpg

تا به حال شده که برای شما پیش بیاید که موقع خاموش کردن ویندوز یا بالا آمدن آن پیام هایی مبنی بر آپدیت ویندوز سیستمتان روی صفحه نمایشتان نقش بسته و از زود خاموش شدن آن جلو گیری نموده. مثلا در بروز رسانی مقدماتی ویندوز ۷ این پیام ها شاید منجر شوند تا ویندوز شما تا ۴ ساعت خاموش نشود. اگر از ادامه این خطا ها جلو گیری نشود ، ممکن است صفحه ویندوز شما بعد از مدتی سیاه شده یا شاید هم فایل WIN32 در داخل پوشه نصبی ویندوزتان پاک شده و ویندوز ۷ شما دیگر بالا نیاید.

علت مشاهده این پیام فعال بودن گزینه بروز رسانی ویندوزتان می باشد. که شما برای جلوگیری از این کار باید تیک های مربوط به آن را بردارید تا این کار دیگر تکرار نشده و شما بتوانید با خیال راحت به کارهایتان در کامپیوتر مشغول شده و کارهای لازم را روش انجام داده و در کمترین زمان آن را خاموش نمایید. شما برای اینکه بتوانید با چند کلیک ساده آپدیت ویندوز خود را غیر فعال نمایید ، باید ابتدا چند کار ساده را در رایانه خود انجام دهید. برای اقدام و شروع به این کار با گروه خبری زوم تک همراه باشید.

می توان گفت تمام ویندوز ها ، بعد از اینکه مدتی از زمان استفاده آن گذشت باید برای ثابت نگه داشتن ویندوز خود گزینه بروز رسانی آن را غیر فعال نمایید تا دیگر ویندوز شما به خطر نیفتد. برای این کار کافیست ابتدا فایر وال رایانه شما فعال باشد.(برای فعال نمودن به قسمت سرچ واقع در دکمه استارت پایین ویندوز ۷ خود رفته و عبارت Firewall را تایپ نمایید و در پنجره باز شده روی عبارت Windows firewall propertice کلیک نمایید و در قسمت Firewall State وضعیت ON را برای آن تعریف نمایید. حال قسمت اول دیگر تمام شد و وارد قسمت دوم می شویم.

در قسمت دوم شما باید باز هم منوی سرچ واقع در دکمه استارت را باز نموده ولی این بار عبارت Update را تایپ نمایید. تا پنجره Windows update باز شود. حال در پنجره باز شده شما وضعیت بروز رسانی سیستم خود را همراه با حجم تقریبی آن مشاهده می نمایید.

بسیاری از کاربران به اشتباه این تصور را دارند که فکر می کنند از تیک های مربوط به هر گزینه بروز رسانی برداشته شود ، دیگر ویندوز آنها درست می شود. در حالی که این کار اشتباه بوده و از ریشه باید این گزینه غیر فعال گردد. در غیر اینصورت تیک های برداشته شده بعد از مدتی به صورت اتوماتیک زده می شوند.

برای غیر فعال نمودن در فهرست سمت چپ روی گزینه Change Setting کلیک نمایید تا پنجره مربوطه باز شود. حال در قسمت Important updates منوی کرکره ای را باز نموده و روی گزینه Never check updates کلیک نمایید. بعد از این کار هم باید تیک دو گزینه Recommend uodates و Who can install updates را هم بردارید. چون یکی از این دو گزینه اگر فعال باشند بعد از مدتی باز هم گزینه بروز رسانی فعال شده و سیستم دوباره به کار خود ادامه می دهد.

حال فقط یک مرحله از کار شما باقی مانده است. یک مرحله جزئی و در عین حال مهم. شما برای ادامه شکل پرچم مانند واقع در قسمت راست ویندوز خود را باز نموده ( در صورت نبود آیکون آن را از گزینه فلش مانند که در نوار سمت چپ پایین ویندوز باز نمایید) و در منوی فهرست سمت چپ گزینه Change action center setting را باز نمایید. حال در پنجره مذکور تیک دو گزینه Windows update و Check for update را بردارید تا عملیات بروز رسانی کاملا لغو گردند. حال کار دیگر تمام است. و شما میتوانید دیگر اخطار های بروز رسانی ویندوز خود را مشاهده ننمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد