همه چیز از همه جا

هر چیز خواندنی

همه چیز از همه جا

هر چیز خواندنی

چگونه با کارمندان خود رفتار کنید


چگونه با کارمندان خود رفتار کنید

 

داشتن کارمندانی با صفات و شخصیت مثبت برای رشد و توسعه هر سازمانی بسیار مهم است اما اینکه مدیران و صاحب کاران چگونه با پرسنل خود رفتار می کنند هم به همان اندازه مهم است. شما نمی توانید اخلاق و رفتار کارمندان خود را عوض کنید اما می توانید با رفتار خود در وجدان کاری و روحیه آنها تأثیر مثبت بگذارید. واضح است که در این صورت سازمانی موفق و رو به رشد خواهید داشت.

در این مقاله به کارهایی اشاره می کنیم که انجام آنها از طرف مدیر یک سازمان می تواند نقشی مثبت در پیشبرد اهداف آن سازمان داشته باشد.

- کاری کنید که هر روز با روزهای دیگر متفاوت باشد. به عنوان مثال اجازه دهید کارمندان روزهای اول هفته یک ساعت دیرتر سرکار حاضر شوند. اگر شروع کار 7 صبح است روز اول هفته ساعت شروع کار را 8 صبح قرار دهید. در این صورت کارمندان شما فرصت بیشتری برای استفاده از تعطیلات خواهند داشت. و صبح بیشتر استراحت می کنند و با انرژی بیشتری سرکار خواهند بود.

- اجازه دهید کارمندان آخر هفته یک ساعت زودتر محل کار را ترک کنند. در این صورت آخر هفته شادتری خواهند داشت و به شما در پیشبرد اهداف بیشتر کمک خواهند کرد.

- برای کارمندان خود به مناسبت های مختلف میهمانی بگیرد مثلاً می توانید به مناسبت تولد یکی از کارمندان در آن روز یک کادو به او بدهید لازم نیست هدیه ای گرانقیمت باشد مهم این است که به او اهمیت می دهید.

- کاری کنید که پرسنل شما احساس کنند عضوی از تیم هستند. وقتی به موفقیتی دست می یابید به آنها هم پاداش بدهید. فراموش نکنید آنها به شما کمک کرده اند تا به اینجا برسید. اگر روی علاقه کارمندانتان به موفقیت سرمایه گذاری کنید در آینده با جدیت بیشتری برای شما کار خواهند کرد هم برای شما هم برای حرفه خود وهم برای آنچه در آینده نصیبشان خواهد شد بیش از آنچه فکرش را بکنید برای شما کار می کنند.

- اگر کارمندان شما از کار خود لذت ببرند و از سازمانی که در آن مشغولند راضی باشند با پول کمتر بهتر کار خواهند کرد.

- با امتیازاتی که به پرسنل خود می دهید هر چند مدتی از زمان کاری آنها صرف می شود اما در بقیه زمان کاری بهتر کار خواهند کرد و در نهایت سود اصلی را شما می برید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد