همه چیز از همه جا

هر چیز خواندنی

همه چیز از همه جا

هر چیز خواندنی

فواید کار گروهی

فواید کار گروهی


فواید کار گروهیافراد زیادی تصور می کنند که موفقیت شغلی آنها فقط تابع درستی عملکردهای شخصی آنهاست. این تصور از سرنوشت خودآفرین باعث شده محیطی در اداره ها و شرکت ها به وجود آید که همکاران برای جلو افتادن از یکدیگر و رسیدن به مقامی بالاتر از هم، اطلاعاتشان را از هم مخفی نگاه می دارند و از کسی تقاضای کمک نمی کنند.

اما این تنها راه رسیدن به موفقیت نیست. در واقع، هرچه از نردبان ترقی بالاتر روید، به این نکته خواهید رسید که زمانی می توانید پیشرفت بیشتری داشته باشید که بدانید چطور از همکاران خود برای گرفتن اطلاعات استفاده کنید و به اتفاق هم برای یک هدف مشترک تلاش کنید.

شما همه ی کارها را نمی توانید به تنهایی انجام دهید. قبول دست کمک دیگران یا محول کردن بعضی مسئولیت ها به سایرین، نشانه ی ضعف و ناتوانی نیست، بلکه روشی خردمندانه است که به شما کمک می کند زودتر به موفقیت دست یابید و پیشرفت کنید. 

چه کارتان را به تازگی شروع کرده باشید و چه به پُست ها و مقام های بالای شرکت رسیده باشید، باید یاد بگیرید که چطور خود را برای قبول کمک و ارائه کمک آماده کنید.

● فواید 

▪ سرعت بخشیدن به کار 

مهم نیست که توانایی و هوش شما چقدر است، اگر با دیگران کار کنید، مشاهده خواهید کرد که خیلی زودتر به نتیجه می رسید و کارها با سرعت بیشتری انجام خواهند گرفت. 

در آغاز کار ممکن است اطمینان یافتن از صحت انجام کار کمی طول بکشد، اما اگر کارتان را با همان گروه ادامه دهید، خواهید دید که کم کم سرعت کار بیشتر و بیشتر شده و زودتر نتیجه می گیرید. 

برای آنکه بیشترین تعهد و تلاش را از اعضای گروه خود بگیرید، سعی کنید اهداف خود را با اهداف آنان تطبیق دهید. کارها را طوری ترتیب دهید که سود و زیانتان با هم برابر شود.

▪ گرفتن ترفیع 

به همین سادگی است. مدیران و مقامات بالای شرکت، کارهای دیگران را سرپرستی می کنند. اگر رئیس شرکت شما می خواست در روند روزمره اتمام کار شما گیر کند، فرصت کافی برای بررسی مسئولیت های خود پیدا نمی کرد. 

رئیس شرکت که خود روزی یک کارمند ساده بوده است، با ادامه مسئولیت های کارمندی خود، بالاترین پُست شرکت را به دست نیاورده است. شما هم نمی توانید بدون محول کردن بعضی از مسئولیت هایتان به دیگران، به مرحله بعدی بروید. کارهایتان را اولویت بندی کنید و ببینید کدام کارها اهمیت بیشتر دارند و خودتان انجامشان دهید و کارهای غیرضروری تر را به دیگران بسپارید.

▪ افزایش عملکرد کارمندانتان 

شایستگی ها و لیاقت های اصلی شما در چیست؟ بااینکه ممکن است شما فردی بسیار بامهارت و کاردان باشید، ممکن است بعضی کارها را سایرین بتوانند بهتر از شما انجام دهند. 

به کارمندانتان اجازه دهید خود برای نحوه ی انجام کارشان تصمیم بگیرند. با این روش کارها خلاقانه تر انجام خواهد گرفت و انگیزه و عملکرد کارمندان نیز افزایش می یابد. 

راهبردهایی تعیین کنید و سطوح مسئولیت را مشخص نمایید، اما خلاقیت دیگران را محدود نکنید. خاطرتان باشد که همیشه نتیجه ی کار است که اهمیت دارد نه روند انجام کار!

▪ ایجاد اعتماد و ارتباط 

اگر به دیگران اعتماد کنید، آنها هم به شما اعتماد خواهند کرد. این همان قانون طلایی در ارتباطات شرکت است. 

به همکاران یا کارمندان خود نشان دهید که به آنها و کیفیت کارشان ایمان دارید. اعتماد اولین قدم در ایجاد رابطه است و شما را قادر خواهد ساخت که آگاهی بیشتری از روند انجام کارها پیدا کنید.

▪ آموختن از دیگران 

وقتی متخصصی جوان هستید، همیشه کسی وجود دارد که از شما پیرتر و باتجربه تر باشد. همانطور که در کودکی نیاز داشتید تا کسی به شما الفبا را بیاموزد، در زندگی کاریتان نیز می توانید از تجربیات و آموزش های دیگران بهره ببرید. 

زندگی فرایند یادگیری است و ایجاد مهارتهای جدید می تواند پنجره ای از فرصت های جدید به رویتان بگشاید.

▪ کاهش استرس 

تلاش برای تحت کنترل درآوردن همه چیز می تواند نتایج منفی بر سلامتی و قدرت ذهنی شما به بار آورد. همه ی انسانها نیاز دارند تا زمانی را برای استراحت خود اختصاص دهند تا میزان استرس خود را در این ساعات کاهش دهند. اگر در کارها از دیگران کمک بخواهید مطمئناً زمان بیشتری را می توانید استراحت کنید و فشار و استرس کمتری متحمل خواهید شد.

▪ تمرکز بر هدف اصلی 

توجه خود را باید بر آنچه پیش روی شماست متمرکز کنید. برنامه ریزی یکی از مهمترین مسئولیت های یک مدیر یا یک کارمند عالی رتبه شرکت است. 

برای برنامه ریزی کارها و وظایف ماه ها یا حتی سالهای آینده، داشتن تمرکز اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر خود را مشغول مسائل جزئی و پیش پا افتاده زمان حال کنید، ممکن است فرصت های مهمی که در آینده در پیش رویتان قرار خواهد گرفت را از دست بدهید.

▪ بهره بردن از دیگران 

ارزش کار کردن با دیگران را دریابید و با همکاری و تعاون، در کارها پیشرفت کنید. با بهره بردن از کمک و دانش دوستان و همکاران، دستاوردهای چشمگیری در انتظارتان خواهد بود .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد