همه چیز از همه جا

هر چیز خواندنی

همه چیز از همه جا

هر چیز خواندنی

فایرفاکس و گوگل چگونه کسب درآمد می کنند

فایرفاکس و گوگل چگونه کسب درآمد می کنند

 اگر از سایت گوگل برای جستجوی اطلاعات در اینترنت استفاده می کنید حتماً تا کنون لینکهای تبلیغاتی کنار سایت گوگل را دیده اید. این نوع از تبلیغات متنی در حقیقت منبع اصلی درآمد شرکت گوگل به شمار می آید. درآمد روزانه گوگل از این آگهی های کوچک روزانه بیش از 10 میلیون دلار است! آگهی های کوچکی که مرتبط با کلمات جستجو شده و در کنار نتایج جستجو ظاهر می*شوند. این سیستم تبلیغاتی Google AdWords یا تبلیغات متنی گوگل نام دارد. نحوه محاسبه هزینه تبلیغات در سایت گوگل بر اساس سیستم Pay Per Click یا پرداخت به ازای هر بار کلیک بر روی این آگهی ها می باشد.
قیمت هر بار کلیک بر روی این آگهی ها بسته به نوع کلمات کلیدی برای آگهی دهنده متفاوت است. کلمات کلیدی پر کاربرد و درآمدزا قیمت بیشتری دارند. قیمتها از چند سنت تا چندین دلار متفاوت است.


گوگل ادووردز
اگر در هنگام جستجوی یک واژه به صفحه نتایج بیشتر دقت کنید، خواهید دید که قسمت بالا و  ستون سمت راست این صفحه به آگهی هایی که گوگل از جاهای مختلف می گیرد، اختصاص دارد.
با هر کلیک کاربر، گوگل مبلغ مشخصی از شرکت مورد نظر دریافت می کند؛  به این ترتیب هم شما می توانید به صورت رایگان از خدمات این موتور جستجو بهره ببرید و هم گوگل به واسطه این منبع مهم برای خودش درآمدزایی می کند


کلید واژه ، نقش اول درآمدزایی
میزان پولی که تبلیغات کنندگان در گوگل موظف به پرداخت آن هستند، به عوامل گوناگونی بستگی دارد و این همان نقطه قوت گوگل است؛ در واقع گوگلی ها برای درآمد زایی از رهگذر تبلیغات از نوعی سیستم مزایده استفاده می کنند؛ به این ترتیب که هر کس قصد تبلیغات در گوگل را داشته باشد، باید از  "کلید واژه" هایی استفاده کند که با کالا یا خدمات تبلیغی مرتبط باشد.
بنابراین،  هر چه رقابت برای تصاحب و استفاده از  این کلید واژه ها سخت تر و شدیدتر باشد، قیمت ها هم به همان میزان  بالاتر می رود.  به عنوان نمونه واژه هایی چون finance و  health از جمله کلیدواژه های گران و پرهزینه ای هستند که تبلیغات کنندگان در این حوزه ها و حوزه های مشابه باید پول بسیار بیشتری برای تبلیغات خود کنار بگذارند.


گوگل ادسنس
یکی دیگر از روش هایی که گوگلی ها برای درآمدزایی خود به کار می گیرند،  برنامه تبلیغاتی ادسنس است که صاحبان وبسایت های گوناگون می توانند در آن ثبت نام کنند تا تبلیغات متنی،  تصویری و ویدئویی در آ ن سایت ها فعال شوند. درآمد حاصل از این نوع تبلیغات نوسان زیادی دارد و بسته به نوع مطالب، کیفیت  و میزان بازدید از سایت متفاوت است. سایت ها و گوگل به ازای هر کلیک که روی تبلیغی می شود، درآمدی کسب می کنند.
همچنین گوگل تلاش می کند، آگهی هایی که روی هر سایت نمایش می دهد، مرتبط با محتوای آن سایت باشد، هر چند الزاما اینگونه نیست وگاهی آگهی های نامرتبط هم وجود دارد.
سایر شرکت های تابعه
بخش دیگری از درآمد گوگل از تبلیغات هم حاصل آگهی  هاییست که گوگل بر روی سایت ها و شرکت هایی که خریداری کرده، قرار می دهد
نحوه کسب درآمد
شاید بگویید خوب، این درآمد که به جیب گوگل می رود! ما چگونه می توانیم از آن درآمد کسب کنیم؟ نکته مهم همینجاست! اتفاقاً همه این درآمد نصیب گوگل نمی شود. به دلیل تقاضای بسیار زیادی که برای قرار دادن آگهی در سایت گوگل دارد این سایت با محدودیت فضا و تعداد آْگهی هایی که می تواند در هر بار جستجو نشان دهد، مواجه است. ضمناً امکان دارد تعدای از کاربران اینترنت از گوگل استفاده نکنند. گوگل برای اینکه هم مشکل اول را حل کند و هم درصد موفقیت آگهی ها را افزایش دهد و از طرفی نمی خواهد مشتریانش را از دست بدهد حاضر شده است سود حاصله از این سیستم تبلیغاتی را با صاحبان دیگر سایتها تقسیم کند. به این ترتیب که تعدادی از آگهی های خود را در سایر سایتها نمایش دهد و از فضای تبلیغاتی سایت های دیگر به نفع خود استفاده کند و بازدیدکنندگان آن سایتها را نیز به سمت سایتهای آگهی دهنده در گوگل بکشاند و مشتریانش را راضی کند.
در این حالت گوگل درصدی از درآمد حاصله از آگهی را به سایتهای دیگر می دهد که البته میزان پرداختی صرفاً به تعداد دفعاتی که بر روی آگهی های گوگل در سایت مربوطه کلیک می شود بستگی دارد.


توجه کنید که گوگل آگهی های تبلیغاتی را بر اساس زمینه کاری سایتها به آنها می دهد و تبلیغات دقیقاً مرتبط با نوع اطلاعاتی است که در سایت موجود است. به عنوان مثال هیچگاه تبلیغات لوازم آرایشی را در سایتی که مربوط به ساخت و ساز است قرار نمی دهد و بالعکس.
نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که نمی توان به گوگل کلک زد! گوگل توانایی خاصی در شناخت صحت کلیک ها بر روی آگهی دارد. بنابر این فکر نکنید که اگر بنشینید و روزی مثلاً 1000 بار بر روی آگهی های سایت خودتان کلیک کنید درآمد شما افزایش می یابد بلکه به عکس در صورتی که گوگل این کلک را تشخیص دهد (که می دهد!) سایت شما را محروم خواهد کرد


گوگل از افزایش 27 درصدی درآمد خود در سه ماهه‌ آخر سال 2011 میلادی خبر داد.
به گزارش ایتنا از ایسنا، براین اساس درآمد گوگل در مدت زمان یاد شده به ۱۰.۶ میلیارد دلار رسید.
سود خالص این شرکت نیز با افزایش ۶.۴ درصدی بالغ بر ۲.۷ میلیارد دلار شد.
لری پیج، مدیرعامل گوگل گفت: گوگل سال ۲۰۱۱ میلادی را با شرایط مناسب مالی به پایان رساند.
وی افزود: من از عملکرد فوق‌العاده اندروید، ‌جی‌میل و گوگل پلاس که در حال حاضر ۹۰ میلیون کاربر در جهان دارد، شگفت‌زده هستم.
به گزارش بی.بی.سی، گوگل در حالی عملکرد مالی خود در سه ماهه آخر ۲۰۱۱ را اعلام کرد که مایکروسافت و اینتل نیز به ترتیب از درآمد ۶.۶۲ و ۳.۳۶ میلیارد دلاری خود در همین مدت خبر دادند.
سودآوری گوگل در سه ماهه آخر سال قبل در حالی اعلام شد که این عملکرد نتوانست پیش‌بینی‌های وال ‌استریت ژورنال را محقق کند.
به همین دلیل ارزش سهام گوگل معادل ۱۰ درصد کاهش یافت


فایرفاکس چگونه درآمد کسب می کند ؟
بسیاری از ما علاقه مندیم بدانیم چگونه یک مرورگر درآمد کسب می کند. در اینجا موزیلا فایرفاکس، یکی از محبوب ترین مرورگرهای وب، مورد توجه ما است. پروژه فایرفاکس توسط دیو هایت، هویت جو و بلیک راس آغاز شد و توسط بنیاد موزیلا توسعه داده شده است.آخرین نسخه پایدار مرورگر فایرفاکس 6.0.2 می باشد. موزیلا فایرفاکس بعد از اینترنت اکسپلورر با داشتن 25.5% از کل کاربران دومین مرورگری است که به طور گسترده در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. آلمان و لهستان از کشورهایی هستند که در آن موزیلا فایرفاکس محبوب تر از دیگر کشورهای جهان است.


گوگل. هنگامی که شما از طریق مرورگر فایرفاکس بر روی تبلیغات گوگل کلیک کنید، درصد خوبی از آن به فایرفاکس می رسد. در مقابل فایرفاکس گوگل را به عنوان صفحه پیشفرض خود قرار داده است. در سال 2009 درآمد موزیلا از این طریق 104 میلیون دلار بوده است و در واقع گوگل بزرگترین اسپانسر فایرفاکس است. جستجوی گر آمازون نیز درصدی پرداخت به موزیلا فایرفاکس دارد. یکی دیگر از راه های درآمد زایی از طریق فروش لوازم جانبی موزیلا فایرفاکس مانند تی شرت با مارک مرورگر است. برخی دیگر از این شرکت ها که به فایرفاکس پورسانت پرداخت می کنند Yahoo ، Yandex و ebay هستند. که درآمدش از این شرکت ها در حدود 72 میلیون دلار تخمین زده شده است


ارزش فایر فاکس برای گوگل چقدر است؟
گوگل سالی 300 میلیون دلار برای حفظ عنوان موتور جستجوگر موزیلا هزینه می‌کند
با توجه به اینکه در سال 2010، 84 درصد از 123 میلیون دلار درآمد موزیلا از قرار داد جستجوگر گوگل بوده است، این توافق نامه برای اینکه چراغ‌های موزیلا را همچنان روشن نگه دارد بسیار مهم است.


بر اساس آنچه AllThingsD منتشر کرده است، گوگل برای سومین سال متوالی نزدیک به 300 میلیون دلار به موزیلا پرداخت کرده است. خیلی تعجب آور نیست که رقیب گوگل بر اساس آخرین تخمین‌های comScore موتور جستجوی بینگ مایکروسافت است که هم اکنون 15 درصد میزان بازار جستجوها در آمریکا را به خود به اختصاص داده است. گوگل مطمئنا برای اینکه سهم خود از جستجوها که بر اساس آمار StatCounter هم اکنون 25 درصد کل جهان است را حفظ کند، حتی شاید بیشتر هم برای موتور جستجوی موزیلا بودن پرداخت می‌کرد. از قضا فایرفاکس به شدت از دست آن کاربرانی که Chrome گوگل را به موزیلا ترجیح داده‌اند عصبانی است
با وجود بخت بد فایرفاکس، بینگ با تبدیل شدن به موتور جستجوی مرورگر موزیلا به پیروزی بزرگی دست خواهد یافت. دستاوردهای مایکروسافت از سهم سود بازار جستجو تجاری مستقیما مربوط می‌شود به هزینه‌های شرکای تجاری یاهو. از وقتی که یاهو خدمات جستجو - تبلیغات را برای دو کمپانی فراهم کرد، موتور جستجوی بینگ یاهو را قوی‌تر کرده است.
با این حال بینگ نتوانست لطمه بزرگی به گوگل که هم اکنون مقدار ثابت 65درصد سهم بازار را در اختیار دارد وارد کند. یاهو سرچ که در حال حاضر با بینگ یکی شده است بر اساس آمار پانزده درصد سهم بازار را در اختیار دارد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد