همه چیز از همه جا

هر چیز خواندنی

همه چیز از همه جا

هر چیز خواندنی

از بهترین ابزار استفاده کنید.

از بهترین ابزار استفاده کنید.



در انتخاب کارمندان باید بسیار دقت کنید تا بهترین ها را بدست آورید. بدانید که هیچگاه ابزارهای بسیار عالی و بدون عیب و نقص بدست نخواهید آورد که همه مشکلات شما را رفع کند و بتوانید به راحتی و بدون هیچ دردسری با آن کار کنید. و در این میان هیچ ابزاری مانند نیروی انسانی خاص و مفید نیست. و اگر فرد مفیدی و با ارزشی را استخدام کرده اید بهتر است او را نگه دارید. او هر روز چیزهای جدیدی می آموزد و با تجربه ای که بدست می آورد سودش نصیب شما می شود. چنین فردی امسال با ارزش تر از پارسال است. اگر فردی مدت طولانی خوب کار کرده است این نوع کار کردن برایش عادت می شود و در آینده هم با صداقت برای شما کار خواهد کرد.

اگر با گذشت زمان برای او ذهنیتی پیش آمد که بدون او کار شما پیش نمی رود و حقوق گزافی از شما درخواست کرد بگذارید برود هر گاه من با چنین کارمندی روبرو می شوم بدون تردید او را ترخیص می کنم. به این دلیل که اولاً به او بفهمانم که جایگاهش به راحتی قابل جایگزینی است. دوم اینکه اگر کسی فکر کند فردی یکتاست و هیچکس نمی تواند جای او را بگیرد چنین شخصی در حقیقت هیچی نیست!

اگر ممکن بود او را نگه می داشتم تا از تجربه اش استفاده کنم. یک عنصر مهم در یک کارمند مغز اوست. شما کارهای زیادی را دیده اید که حاصل دستان هنرمندی است و اگر فکر و ذهن او نباشد این دست ها چنین ارزشی نداشتند. آقای بیچر این حرف ها را در این عبارت به ای شکل بیان می کند.

کارمندی خدمات خود را این گونه بیان می کند. «من یک جفت دست برای کار کردن دارم ولی یکی از انگشتانم فکر می کند.» صاحب کار در پاسخ گفت:« خیلی خوب است.» مرد دیگری می آید و می گوید:«من یک جفت دست برای کار کردن دارم و دو انگشت برای فکر کردن» صاحب کار خواهد گفت: «این بهتر است.» و سومی وارد می شود و می گوید: «همه انگشت ها و دستان من فکر می کنند.» این هنوز بهتر است. و در نهایت فردی جلو می آید و می گوید: من همچنان که کار می کنم درباره آن فکر می کنم» اینجاست که صاحب کار خواهد گفت: «تو همان کسی هستی که من می خواهم.»

افرادی که هم با تجربه هستند و هم از فکر خود استفاده می کنند با ارزشترین کارمندان هستند و به راحتی نمی توان برای آنها جایگزینی پیدا کرد. و هم برای آنها و هم برای شما بهتر است که حقوق و مزایای بهتری بگیرند و اختلاف مزایای آنها باید منطقی باشد. برای این منظور می توانید به مرور زمان با توجه به عملکرد آنها خقوق و مزایای آنها را افزایش دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد